Close
Type at least 1 character to search
Back to top

cillesund.dk

Grønkålssalat

En af mine absolut yndlings efterårs/vintersalater. Den er frisk og saftig, og giver en dejlig kontrast til efteråret og vinteren. Derudover, er den jo mega sund og spækket med vitaminer og gode antioxidanter. Antioxidanterne hjælper dig med at undgår årets forkølelse og styrker dit immunforsvar.

Opskrift:

Tid: 

I alt – 15-20 min i alt.

4 personer:

Grønkål – 70g 
2 stk. appelsiner – 300g
1 stk. granatæble – 120g
2 stk. forårsløg – mellem størrelse 

Fremgangsmåde: 

Skyl og snit grønkålen fint, for store stykker grønkål er ikke så sjove at tygge. 

Skær skrællen af appelsinerne med en kniv og skær dem i mindre firkanter.

Pil granatæblet, jeg plejer at skære det over i 4 dele og så ”smuldre” kernerne ud. Men pas på, det kan svine ret meget, så hav en våd klud klar til at fjerne pletter med.

Skyl og snit forårsløg fint. Jeg bruger hele forårsløget, både det grønne og det hvide.

Bland det hele sammen og server som tilbehør. Den smager for eksempel skønt sammen med min opskrift på Hasselback Butternut Squash.

Nærringsindhold:

  Total Pr. 100g Pr. portion. (137g)
Makronæringstoffer:      
Energi 1288 kj / 306 kcal 235 kj / 56 kcal 322 kj / 77 kcal
Protein 8,05 g 1,47 g 2,01 g
Kulhydrat, tilgængelig 55,4 g 10,1 g 13,8 g
Kostfibre 12,4 g 2,27 g 3,11 g
Fedt 3,2 g 0,58 g 0,8 g
Mættet fedt 0,49 g 0,09 g 0,12 g
Umættet fedt  0,44 g 0,08 g 0,11 g
Flere umættet fedt 1,29 g 0,24 g 0,32 g

Post a Comment