Close
Type at least 1 character to search
Back to top

cillesund.dk

Træning og dårlig samvittighed

Vi kender det vidst alle sammen godt, at vi ikke lige kom ned i fitness eller ud på den løbetur. Men hvordan kan vi få sneget de 30 min. aktivitet ind om dagen? 

4 nemme tips:

Først og fremmest, hvis du arbejder eller bor et sted med trapper, så tag dem fremfor elevatoren. 

Du kan også veksle mellem at stå op foran computeren på arbejdet og side ned. 

Du kan eventuelt også tage små gåture, når du snakker i telefon eller tage den kaffemaskinen, der er lidt længere væk. Så får du nemlig hurtig gået lidt flere skridt på en dag.

Et tredje godt råd mod den dårlige samvittighed er at vælge cyklen så ofte som muligt. Har du ikke overskud til at tage cyklen på arbejde når det regner. Så kan du vælg den når du skal handle ind, mødes med vennerne eller når du skal hente børnene fra vuggestue eller børnehave. Du behøver ikke have dårlig samvittighed fordi du ikke altid vælger cyklen.

Gåture gør en forskel

Personligt er jeg ikke den store løbetype og kan egentligt få helt dårlig samvittighed over at se andre på Facebook og Instagram, hver gang de hopper i løbetøjet. Men en god gåtur, i rask tempo, kan lige så fint bruges som motion i stedet for løbeturen.

Jeg elsker at komme udenfor, om det er i skoven hjemme ved mine forældre eller rundt om søerne i København, er ikke det vigtigste. Det handler nemlig bare om at komme ud. Lidt har også ret og det behøver ikke altid indebære sved på panden. Det er oftes langt nemmere at få rejst sig fra sofaen, hvis det er overskueligt og at du synes, at det er sjovt.

Post a Comment